Když se zaregistrujete a následně přihlásíte, získáte možnost publikovat komentáře, vkládat a komentovat fotografie, a mnoho dalších výhod. Využijte toho, je to zdarma.
Poslední fotografie
Tady se registrovaným a přihlášeným zobrazuje fotobazar
Na tomto místě vidí registrovaní a přihlášení fotografové bazar - registrujte se u nás také Registrace zdarma.
- strict warning: Non-static method view::load() should not be called statically in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/views/views.module on line 906.
- strict warning: Declaration of views_handler_filter::options_validate() should be compatible with views_handler::options_validate($form, &$form_state) in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 0.
- strict warning: Declaration of views_handler_filter::options_submit() should be compatible with views_handler::options_submit($form, &$form_state) in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 0.
- strict warning: Declaration of views_plugin_row::options_validate() should be compatible with views_plugin::options_validate(&$form, &$form_state) in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_row.inc on line 0.
- strict warning: Declaration of views_plugin_row::options_submit() should be compatible with views_plugin::options_submit(&$form, &$form_state) in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_row.inc on line 0.
- strict warning: Non-static method view::load() should not be called statically in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/views/views.module on line 906.
- strict warning: Declaration of views_handler_field_comment::init() should be compatible with views_handler_field::init(&$view, $options) in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/views/modules/comment/views_handler_field_comment.inc on line 0.
- strict warning: Declaration of views_handler_filter_node_status::operator_form() should be compatible with views_handler_filter::operator_form(&$form, &$form_state) in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/views/modules/node/views_handler_filter_node_status.inc on line 0.
- strict warning: Only variables should be passed by reference in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/photos/photos.module on line 924.
- strict warning: Only variables should be passed by reference in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/photos/photos.module on line 924.
- strict warning: Only variables should be passed by reference in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/photos/photos.module on line 924.
- strict warning: Only variables should be passed by reference in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/photos/photos.module on line 924.
- strict warning: Only variables should be passed by reference in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/photos/photos.module on line 924.
- strict warning: Only variables should be passed by reference in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/photos/photos.module on line 924.
- strict warning: Only variables should be passed by reference in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/photos/photos.module on line 924.
- strict warning: Only variables should be passed by reference in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/photos/photos.module on line 924.
- strict warning: Only variables should be passed by reference in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/photos/photos.module on line 924.
- strict warning: Only variables should be passed by reference in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/photos/photos.module on line 924.
- strict warning: Only variables should be passed by reference in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/photos/photos.module on line 924.
- strict warning: Only variables should be passed by reference in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/photos/photos.module on line 924.
- strict warning: Non-static method view::load() should not be called statically in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/views/views.module on line 906.
- strict warning: Declaration of views_handler_filter_boolean_operator::value_validate() should be compatible with views_handler_filter::value_validate($form, &$form_state) in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/views/handlers/views_handler_filter_boolean_operator.inc on line 0.
Nízká úroveň Českého zastoupení a zejména servisu Nikon
Rozhodl jsem se napsat tento příspěvek zejména jako varování pro ty kteří zvažují, že se vybaví technikou od Nikonu. Je třeba si uvědomit, že i výborná technika se může porouchat a pak je člověk odkázán na milost a nemilost jedné firmy. Zvláště pak, je-li přístroj v záruce. Máte-li nakoupeno spoustu drahého příslušenství k jedné značce, těžko se odchází k jinam. Mám tu smůlu, že můj přístroj jinak perfektní D7000, po roce a půl začal vykazovat prouchu autofokusu. Závada se projevovala samovolným náhodným přechodem do režimu manuálního ostření, nepříjemná věc.Při první návštěvě na golfovém hřišti,(tam sídlí pro nezasvěcené autorizovaný servis),jsem se snažil vysvětlit podstatu problému, ale technik nepřišel a recepční, či jak nazvat slečnu na příjmu, to příliš nezajímalo. Nebyl jsem tedy překvapen, že závada po rádoby opravě přetrvávala. Druhá oprava, přišel technik, specifikoval závadu, hurá, vše bude OK, nebylo. Navíc jsem vyfasoval dva fleky na snímač, téměř 1000 snímků z dovolené na draka, měl jsem si to zkotrolovat. Třetí reklamace stejná závada: oprava v utajeném externím servisu v zahraničí. Nezdařilo se, přímo v servisu mi přivolaný technik zapsal na opravenku, že se chyba opakuje. Teď čekám, až mi prodejce přístroj vymění, problém je že čeká na vyjádření těch z golfového hřiště. Bohužel, mají moc práce a tak toho přes léto asi moc nenafotím. Své objektivy můžu používat jako těžítka, protože kupovat druhé tělo Nikon nemám momentálně moc chuť. Komunikace se servisem probíhala výlučně přes příjem oprav, žádný vedoucí pracovník na mě neměl čas, nebo spíš náladu. Na zaslaný dopis se nikdo nenamáhal odpovědět. Alespoň jsem si ulevil stížností a postoupením dokumentace na zastoupení do Holandska. Nečekám, že by se něco mohlo zlepšit, dokud se prodává, tak proč taky....
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
Dobrý den, mám problém na
Dobrý den,
mám problém na Nikkoru 70-200/2,8 VR I. S mým tělem D7000 má šílený Back Fokus. S jinými skly ostří tak jak má, tudíž nechci dolaďovat na těle autofokus. Přemýšlím o Nikon servisu, ale když tak čtu ty "recenze", tak nevím. Psal jsem jim tak před měsícem e-mail a ještě nedošlo ani písmenko. Nemáte někdo zkušenost se seřízením takového objektivu, na kolik by to mohlo přijít? Jestli se to vůbec vyplatí? Dík a Nikonu zdar! R
No pokud ostří sklo na jiných
No pokud ostří sklo na jiných tělech jak má, tak nebude problém v těle? To by byla asi lepší varianta, tělo by měli umět seřídit tady u nás v ČR.
Právě že na ostatních tělech
Právě že na ostatních tělech taky ostří s Back Fokusem. Zkoušel jsem teda jen na jednom, tom co mám jako druhé, tedy Nikon D80. A stejný výsledek.
hmmm, tak to je v objektivu.
hmmm, tak to je v objektivu. Opravdu bych se snažil nastavit tělo na objektiv doladěním AF, tedy pokud to půjde, myslím rozsahem. Pokud bude BF velký, tak je možné, že to bude za hranicí korekce a bude muset do servisu. Což je bohužel zdlouhavé a také drahé :-(.
A co Ti brani nastavit AF
A co Ti brani nastavit AF tuning na D7000 pre tento objektiv ???
Když sklo Nikon 70-200/2,8 VR
Když sklo Nikon 70-200/2,8 VR I na D7000 doladíš, jiný skla se ti nedodrbají. Jenom při nasazení seštelovaného objektivu se ti k němu nastaví i to štelování, který tam máš uložený, ale musíš mí zapnutý Jemné doladění autofokusu na ON. Já bych to zkusil.
Tak to je dobrá rada, dík,
Tak to je dobrá rada, dík, vyzkouším to, nevěděl jsem, že se to nastavení může vázat jen na jednen určitý objektiv. Nevíš v rychlosti přes co se ten autofokus dolaďuje?
A tedy ještě jednou: když budu mít nasazen Nikkor 300/4 af-s, se kterým na D7000 fotím nejvíc, tak budu mít AF nastavený z původního nastavení a když nasadím Nikkor 70-200/2,8 af-s VR I tak bude fotit s tím AF co tam nastavím? A pak zase když dám "třístovku" tak mi bude fotit s původním nastavením? Promiň že se tak ptám, tož žádné zkušenosti s tím dolaďováním nemám, tak si to chci ověřit. Koneckonců, za zeptání nic nedám. :-)
Manuál D7000 str.246 Jemné
Manuál D7000 str.246 Jemné doladění autofokusu a řádky dále myslím tuto fukci zapnutou na ON.
Mělo by to tak být. Ta korekce je vytvořena a uložena pod tím sklem, se kterým se to ladění dělalo a u D7000 jde uložit 12 typů objektivů, pro každý typ skla jedno uložení. Na str.246 u položky Výchozí hodnota píšou, cituji: "Neexistuje-li pro aktuálně nasazený objektiv uložená hodnota doladění autofokusu, nastavuje tato možnost vybranou výchozí hodnotu jemného doostření", což selsky říká, bez korekcí, ale po japonsky nevím.
Ale tady asi pozor, může nastat problém s výše zmíněným:
U položky Uložená hodnota píšou, cituji okopírováním: "Mohou být uloženy hodnoty až pro 12 typů objektivů. Pro každý typ objektivu je možné uložit pouze jednu hodnotu." konec citátu, ale zároveň u položky Seznam uložených hodnot píšou, že Identifikátor objektivu... cituji okopírováním: "...(například abyste vybrali identifikátor, který bude stejný jako poslední dvě číslice výrobního čísla objektivu, abyste jej odlišili od jiných objektivů stejného typu vzhledem ke skutečnosti, že Uložená hodnota se může použít pouze s jedním objektivem každého typu)..." konec citátu.
Do "Selštiny" pokusím přeložit, Identifikátor objektivu slouží k odlišení uložených více stejných typů objektivů, aby ke každému sklu byla vybrána příslušná uložená korekce.
Ještě jednodušeji: 5 uložených stejných skel 16-85 (typů), každé se svojí korekcí, každé pod svým číslem (identifikátorem) a ten si před focením musím vybrat, aby korekce byla ta správná, jinak je průser.
Takže zde může nastat problém, když uložených zkorigovaných 70-200 budeš mít víc (tvůj, kamaráda) a když si ten správnej nevybereš identifikátorem, potom nevím, jak se zachová korekce a položka Výchozí hodnota.
Snad to tak je. Co konstruktéři či překladatelé výše citovanýma větama mysleli, toť otázka. Snad jsem manuál pochopil správně, když tak někdo opravte. Stále píšu o zapnutém Jemné doladění autofokusu !!
Nářky na servis je taková
Nářky na servis je taková celosvětová zvyklost, nebudu komentovat, zda oprávněná či nikoliv. Kvůli servisu jsme přestali prodávat fotoaparáty Canon - nikoliv kvůli kvalitě servisu - zde mám pouze jednu negativní zkušenost z pěti, což je statisticky bezvýznamné, ale kvůli komunikaci, která je téměř nulová - tam nelze ani zavolat.
Do servisu Nikonu na "golfovém hřišti" (je zajímavé, kolika lidem leží v žaludku toto umístění - pro mne je to rozhodně lepší, než kdyby sídlili na Václaváku) jezdím docela často. Slečny na servisu jsou příjemné a vždy jim předám PÍSEMNĚ a podrobně popsanou závadu - kdy a jak se projevuje, zda náhodně či opakovaně a je-li to možné, dodám i příslušné fotografie. Neočekávám od slečen žádnou technickou komunikaci, od toho tam nejsou a kvalifikovaný technik na příjmu je zbytečný luxus, protože dokud přístroj sám neodzkouší či nerozebere, tak mi stejně nic neřekne - a na to by tam neměl čas. Za poslední 4 roky jsem s opravami neměl žádný problém a pokud jsem chtěl udělat opravu urgentně, protože zákazník odlétal na delší dobu do zahraničí, tak mi slečny vyhověly a přístroj byl skutečně opraven do týdne - dokonce zavolaly, že je přístroj opraven (nabídly i možnost zapůjčení náhradní D600, ale zákazník odlétal na 4 měsíce, tak z toho sešlo:) U pozáručních oprav je to trochu horší, tam třeba čekám jenom na stanovení ceny třeba 14 dnů. To, že členové NPS mají určité výhody je asi pochopitelné a platí to v každém oboru podnikání - čím více někde utratíte, tím více se vám budou snažit vyjít vstříc i nad rámec běžných způsobů řešení reklamací. Osobně mám zkušenost, že nejméně 20% reklamací je zůsobeno špatnou obsluhou a jsou to reklamace neoprávněné. Kdyby existovala statistika počtu reklamací opravy k počtu opravených fotoaparátů (ona asi existuje, ale Nikon nám ji nedá), tak bychom mohli zjistit, že se pohybuje v řádu jednotek procent. A tak to bude pořád, dokud to budou opravovat "jenom" lidé. A po zkušenostech s opravou ledničky, myčky a holicího strojku mohu v klidu prohlásit, že servis Nikonu je ještě pohoda:)
Řeší se tady možnosti servisu
Řeší se tady možnosti servisu , kdy je to nutné to poslat dál na západ k civilizaci, protože servisní zastoupení Nikon ČR nedisponuje servisní podporou objektivu, blesku........ To je smutné, ale dovedu to pochopit. Co nepochopím je, že tam dám vyčistit snímač a oni to zprasí. Výsledek je horší, než když jsem to tam nesl.
Tohle tedy nesu blbě.
Bohužel mám také špatné
Bohužel mám také špatné zkušenosti s autorizovaným servisem Nikon. Nevíte o někom solidním na opravu zrcadlovek Nikonu mimo autor. servis? Díky za info na email: silvie.x@seznam.cz
Ahoj všem, tak se připojuji
Ahoj všem,
tak se připojuji taky s negativním postřehem ohledně servisu Nikon. Utekl jsem od sony, že si polepším a tím servisem je to úplně jinde (se sony se fakt nemůže rovnat) přístup k zakazníkovi ve vztahu Nikon a "póvl" sem u sony nikdy nezažil.
Reklamoval jsem teď nový objektiv Nikon 85mm f1,8 ,ale předostřuje a to o několik cm a musím nastavit na těle doladění AF na max. hodnotu +20 aby se to přiblížilo na prijatelné ostření, což je podle nikonu asi normální, protože se jim prý závada neprojevila. Fotím D800, takže jedno z lepších těl a dělá to jen u tohoto objektivu. Co radíte jako postup ?
Děkuji Lukáš.
bohužel také mám ne zrovna
bohužel také mám ne zrovna ideální zkušenost z minulého měsíce. Přes email jsem se dotazoval na cenu opravu drhnoucího zoomu na 17-55/2,8. Do dvou dnů přišla odpověď, že přes email to nejde odhadnout, že musím objektiv dovézt a oni se na něj podívají a pak mi řeknou co to bude stát. Prý to mohu dovézt technikovi na Francouzskou ul. (tuším 3K foto nebo jak...) nebo do Radotína. Jelikož to mám od Prahy 100 km, tak jsem si to musel trochu naplánovat. Dovezl jsem objektiv do 3K foto, tam mi řekli, ať jdu na kafe a přijdu za 20 minut. Čekal jsem tedy, že někdo něco zjistí, když je to na 20 minut. Zjištění bylo takové, že jejich technik objektivy nedělá, že jim ho tam mám nechat a oni ho pošlou jinam. To jsem ho mohl rovnou poslat jinam sám,že. Tak se ptám kam, zda do Radotína, tak prý ano. Když už jsem tady, tak ho tam odvezu, ať vím na čem jsem. Prý můžu, ale oni stejně nic nezjistí, prý to pošlou do Německa, jelikož během těch 20 minut stihl jejich technik X telefonovat s technikem Y z golfového klubu. Takže oni věděli, že ani tam do toho nepůjdou a cena opravy...prý od 900 do 5000 tis. Takže moje cesta do 100km vzdáleného servisu byla úspěšná, zjistil jsem, že to bude od 900 do 5000. To sice nevěděli po mailu a nyní ano... Ovšem nakonec to má šťastný příběh...objektiv se sám tak děsně zalekl, že se závada už neobjevila. Ona se možná zase dostaví, ale je na něm odcvakáno další nějakých 1000 cvaků a nic, tak budu doufat. Pak asi pojedu na výlet do německa :-).
Když je mašinka v záruce, pak je opravdu cesta jak psal Tori, reklamovat u prodejce. On to pošle dále a do 30 ti dnů musí opravu provést, pokud k tomu nedojde, tak má zákazník nárok na výměnu nebo odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz. Důležité je před převzetím zpět reklamovanou věc řádně odzkoušet. Jakmile podepíše člověk převzetí, tak další reklamace je další opravou a začíná to znovu. Takhle jsem koupil před nějakým rokem synovi RC auto. V záruce mělo problém, tak jsem to odnesl do obchodu, přesně na den za 30 dní bylo orpaveno, tedy přišla informace, že je opraveno. Přišel jsem do obchodu, auto prohlédl a prý podepiště převzetí. Já, že ne, že pořádně odzkouším. Auto fungovalo cca 2 minuty a za dvě minuty závada stejná. Auto jsem jim vrátil, že neopravili a navalí prachy. Zkoušeli to, že ne, že orpavili a závada se opakuje znovu, ale bylo orpaveno. Tak jim říkám, kde mají můj podpis o převzetí reklamace...nemají auto vykazuje stále stejný problém. Takže v zákonném termínu neopraveno a beru prachy. Kroutili se, ale platili.
sevis Panasonic
Kolegové nezoufejte nad servisem Nikon. Ono to bude obdobné asi všude. Malý poznatek s opravou Panasonic FS-10 z nejmenované opravny z Brna. Z kompaktu nešla vyndat SD karta. Oprava stála 1550kč. Vyhodnocení závady. Z kartou bylo násilně manipulováno. Jak proběhla oprava jsem si uvědomil až jsem viděl zničenou kartu. Oprava základní desky(po té manipulaci bylo třeba opravit spoje) karta na zahození. A tak to vypadá že jsem tu kartu zničil sám.
Olympus
Podařilo semi bacit s kompaktem od Olympusu tak, že se rozbil displej. OK, na záruční opravu to není, prodejce mi doporučil šikovného opraváře. Tak jsem tam zašel. Po nějaké, ne příliš dlouhé době mi bylo sděleno, že se foťák chová divně, že má nějakou "velkou spotřebu" a že jej opravovat nebudou, protože by nemohli zaručit, že bude fungovat. Foťák normálně fotil, akorát na displeji bylo vidět kousek obrazu (jak když se praští do dispeje). Naúčlovali si za toto sdělení nějakou tu stovku (tuším asi 250 Kč) a popřáli mi hodně zdaru. (Oprava měla stát asi 1500 Kč.)
Trochu jsem se zamyslel - foťák funguje, displej nefunguje. Koupil jsem displej z Hong Kongu (i s poštovným za asi 700Kč), vzal jsem šroubovák (dokonce s dispejem poslali šroubovák a plastový nástroj na zasunutí plochého kabliku do konektoru), odmontoval asi 5 šroubků, vytáhl rozbitý displej z konektoru, nastrčil nový a vsadím se, že kdyby se s foťákem stalo něco co se vleze do záruky, tak jej v pohodě vyreklamuju.
Za tepla jsem jim napsal hezký mail, na který reagovali poměrně dlouhým telefonickým monologem, kde se vymlouvali horem dolem, aby se ukázali jako, že oni to mysleli dobře...
Od té doby si foťáky/objektivy rozšroubovávám sám. :)
Nikon service
Kolega s D90 po pár pokusech posílá stroj k opravám do sousedního Německa a je spokojený. A myslím, že poslat balík do Prahy nebo do Německa je rozdíl asi 400 Kč, což může být velmi malá cena za čas a nervy.
Nikon Servis
Zdravím, čeká mě teď kompletní vyčištění a seřízení foťáku, nejlépe včetně AF. Takže dost váhám zda to poslat na Golfák, nebo do Německa, či Rakouska. Nebyla by adresa do toho Německa? Já bych to raději zkusil tam. PS: Neví někdo kde sídlí servis v Rakousku? Je to Vídeň, nebo nějaké město ještě blíž? Tady z jižní Moravy je to docela kousek, to tam možná raději zavézt osobně....?
Poradit, zda DE nebo AT neumím,
ale na golfové hříště bych to neposílal určitě. Viz. vlákno níže ...
Ať tam, nebo tam, proberte s nimi situaci v ČR, aby kluci z DE nebo AT věděli a poslali dál ...
Ale jinak je opravdu tristní, že jako zákazníci v ČR se musíme rozhodovat, kam poslat věc na servis - zda do Německa, Rakouska,..., nebo zda do Anglie, nebo úplně jinam... hlavně ČR nééé - to bychom se s tím znova setkali až v příštím životě, případně aby to nebylo to v horším stavu než předtím.
Tohle je fakt hóóódně drsný. Tohle bohužel hodně tvrdý socialistický retro.
Nabízel jsem,
že když dostanu příběhy, dokumentaci a případně kontakty od insiderů (vám slušným z Nikonu ČR se líbí, že jste házeni do jednoho pytle s těmi neschopnými, línými a neochotnými ????), k to dám do angličtiny a zorganizuji rebelii. Zatím mi nic nedošlo, takže není munice. Stěžování si na fóru je k opravdu k ničemu, maximálně vás nějaká postavička z PR Nikchónu bude přesvědčovat, že to je přece v všechno pořádku, co že bychom jako chtěli ...
Tak co, kdo se pochlapí ????
Story
Tak zatím stále ještě neuzavřený příběh, rád na konci doplním. D300, koupená použitá, odeslaná na seřízení ostření a výměnu pravých gripů. Odesláno PPL 10.10.2012, dle protokolu si to Nikon převzal 11.10. Druhý den, tedy 12.10. byl fotoaparát přijat do servisu k těmto, řekl bych pro technika ne úplně náročných úkonů. 22.10. mě operátorka po mém zavolání ujistila, že to bude v tomto týdnu. No, nebylo. Včera, 29.10. jsem zkusil další hovor a bylo mi řečeno, ostatně jako vždy, že je toho hodně, ale že tento týden to už určitě bude. No tak uvidíme. Sumárum tedy je, 11.10.2012 přijato na seřízení, 30.10.2012 fotoaparát stále nemám. Nebudu to zatím hodnotit, jelikož neznám výsledek seřízení, ale časově to je tragédie. Kdybych takhle rychle opravoval tam kde jsem zaměstnaný, tak už jsme dávno bez zákazníků. Jenže oni mají alternativu, my ne. Doufám tedy alespoň, že seřízení bude v pořádku, když už to tak trvá.
Zatial to bola moja prva
Zatial to bola moja prva skusenost s Nikon servisom. Poslem to tam znova a ak sa to zopakuje tak to mozem povazovat za neprofesionalitu a zacat riesit.
Tak som to dnes skusal.
Tak som to dnes skusal. Opravene to nie je. Sprava sa to tak, ze objektiv nezaostruje, ale napriklad DOF preview funguje. Cize asi nieco s AF systemom v objektive. V Pondelok reklamujem znova.
Ten isty problem
Pred 2 tyzdnami som poslal svoju D7000 do Nikon servisu s tym, ze objektiv (18-105) prestane komunikovat s telom a tym padom nefunguje AF ani nastavenie clony. Vcera som si prevzal telo+objektiv s tym, ze zavada sa neprejavila. Dnes som to chytil do ruk a hned pri prvej fotke to nefungovalo. Vzdy treba dat dole objektiv a nasadit ho naspat na telo. Zajtra to idem poslat naspat.
No já si byl pro reklamovanou
No já si byl pro reklamovanou D90 dnes. A včechno proběhlo úplně v pohodě. Dokonce mi dali i ten špatný díl, který tam měnili - celou základovou desku. Byla tam chyba s paměťovou kartou - psal sem tu ohledntě toho i příspěvek do diskuze. Jinak dokonce i celý přístroj vyčistili, tak že vypadá jako nový. Takže nemůžu říct nic negativního...
Reklamoval sem přes prodejce.
To ale nebyla záruční oprava,
To ale nebyla záruční oprava, při ní se vadné díly nevracejí, ale posílají výrobci, který opravu platí, ne?
V mém případě to byla záruční
V mém případě to byla záruční oprava a tu základku mám přímo před sebou...
http://www.2i.cz/4d6bb69c4f
Tak to je divné...
Tak to je divné...
Za vším jsou jenom a jenom lidé
Všechny klady i zápory jednání lidí jsou jenom a jenom o lidech. Žádné vymlouvání-obhajobu na monopol. Co je firem (napříč obory podnikání), které mají konkurenci a chovají se stejně, v dosti případech i hůř. U lidí opět napříč od zaměstnance (od vlastní blbosti po nezájem až k plnění rozkazu majitele), přes majitele firmy (u toho jak jinak, než ze ziskuchtivých důvodů) a až po poslance (kde lidé vidí vzor všech lumpáren). Za vším jsou lidé. Řekněte majiteli, že má jít svým zaměstnancům vzorem (jako to kdysi bylo a platilo na vojně), jenom se vám vysměje (vím o čem mluvím).
Jestli je "recepční" jenom na kafe (v Praze byla a myslím, že u "golfu" nebude situace jiná) a opravář jenom na psaní "závada se nenašla" nebo na nerozlepování balíků, tak problém je u šéfa, ale když se nic neděje, musí být problém ještě výš. Jenže toto je vysněný ideální žebřík postupu péče o zákazníka, který u nás nikde nefungoval a nikdy fungovat nebude.
Já se servisem mněl 2x špatné zkušenosti. 2x bylo neopraveno (spíš netknuto), 2x napodruhý opraveno. Proč to nešlo hned, nevím. Nabídl jsem spolupráci (spíš výměnu) do "recepce" za stejný prachy "recepční" (určitě bych si polepšil nejen finančně, v klídku, teple, nenadřel a ještě jako bokovku zaskočil za toho opraváře, případně ještě šéfa). Neozvali se !
Když je bahno na hradě, nedivme se nad větším bahnem v podhradí, které sjede do ještě větší žumpy poddaných. To je zákon padajícího ho.na. Nezbývá než doufat, že snad někdy ustoupí doba ledová z našich končin...
Nikon x servis
Kolegy je mi pochopitelně líto a opravdu je to ostuda.
Zaznamenal jsem tu již vícero takových příhod, ale pokud mne paměť neklame, vždy šlo o přístroje nižší amatérské řady. Já osobně jsem s technikou Nikon nikdy problém neměl, ale je to možná tím, že se držím profi třídy. Nevím jestli je to tedy tím. Je pravda, že v roce 2005 jsem měl D70s a ten občas taky blbnul. Od té doby jsem se držel výše a musím zaťukat, že bez problémů. Doufám, že alespoň členové NPS mají lepší přístup ze strany Nikonu.
Jsem zvědav jestli holandští soudruzi budou reagovat. Dej vědt.
no prave, ze uprednostnuju
no prave, ze uprednostnuju clenov NPS a na ostatnych hadzu bobek. Jeden znamy je clenom a vravel, ze vzdy ked mal s vybavenim nejaky problem, tak opravy trvaly vzdy par dni (a to ze dostal zapozicane nahradne vybavenie je uz ina story). Zato ked dvaja kamarati/amateri (pre servis zrejme nuly;podpora konci predajom pristroja) s nimi museli doslova bojovat, aby im tie tela (jedno z nich bola dokonca D700) dali zaruke doporiadku, par krat im ich vratili s tym, ze sa "zavada neprejavila" (a ze krabica vyzerala, ze ju ani neotvorili), a ked uz konecne opravili, to co bolo treba, jednemu z nich pre zmenu pokazili nieco ine, uz sa nepamatam presne co.
Ale inak to vraj bolo presne podla rovnakeho scenara - technik nezastihnutelny, slecna na recepcii sa tvarila, ze ju vyrusuju, potom sa zavada neprejavila, ... ze by nejaky standardny workflow?
Desim sa dna, ak mi nahodou zacne strajkovat moje vybavenie, ktore je uz po zaruke. (Ostatne, ked som si objednal svoju D300s a potom som si precital podobne strasidelne history o servise, skoro som tu objednavku zrusil...)
Technika za to nemůže
je fakt, že recpepce je přímo pověstná a ani na mne nikdy neudělal dobrý dojem.
Je třeba si uvědomit, že ta technika za to nemůže, Nikon je spolus sCanonem to nejlepší co můžeš koupit v tomto segmentu (nemíchejme středoformát a studia).
U Canonu to je úplně to samé co jsem na fórech za posledních mnoho let četl, takže by sis moc nepomohl. Je to hanba , že tak skvělá značka má takový zoufalý personál.
Nechci je vůbec nijak omlouvat, ale je otázka, že když ten stav je dlouholetý, jestli není podíl viny na špatné personální politice firmy, více osé tlaky na lidi uvnitř zastoupení apod. Kdo dělal ve větší korporaci asi tuší co mám na mysli. Málo lidí, moc práce, zastupitelnost a prd peníze = nasranej zaměstnanec, kterej si to nemá kde vylít jen směrem ven tj. zákazník.
Jak říkám, nic neomlouvám, ale jsem na světě 40let a někde jsem už byl a vidím to z více pohledů a někdo kompetentní by se tím měl zabývat a zamyslet se nad tím. Jenže ČR je tak malý a bezvýznamný trh, že tomu tak nebude. Je minimálně pozoruhodné, že obdobné stížnosti na Nikon jsem četl i na amerických forech. Tak je to třeba součást firemní kultury :-) My God!
smutné...veľmi smutné.
smutné...veľmi smutné. Bohužiaľ to je vzužívanie dominantného postavenia/monopolu na servis. Sám mám Nikon a až sa desím, čo bude keď nastane jeho chvíľa.